:: Lotnictwo Wojskowe 1939 :: Polskie Siły Powietrzne
we Francji 1939-1940
:: Polskie Siły Powietrzne
w Wlk. Brytanii 1940-1946
:: Armia Polska na Wschodzie i 2 Korpus Polski 1941-1946 :: Polacy w USAAF
1943-1945
:: Lotnictwo ludowego Wojska Polskiego
1943-1945
:: Wojenne relacje lotników :: Życiorysy lotników :: Loty bojowe i operacyjne :: Cmentarze wojenne :: Szkoła Podchorążych Lotnictwa 1925-1939 :: "Lista Bajana" :: "Lista Krzystka" :: Pozostałe artykuły :: Podziękowania i źródła :: Księga gości :: O stronie - kontakt :: Wyszukiwanie :: "Poszukuję informacji
o lotniku..."
:: Udostępnij swoje zbiory :: Linki
18 września 1940 r. - por. Julian Kowalski (302 Dywizjon)

Poniższy tekst to meldunek por. Juliana Kowalskiego (wówczas pilota 302 Dywizjonu Myśliwskiego "Poznańskiego") z walki w dniu 18 września 1940 r.:

COMBAT REPORT

Sector Serial No. (A) 9

Serial No. of Order detailing Flight or Squadron to patrol (B) 39

Date (C) 18/9/40

Flight, Squadron (D) Flight: A Sqdn.: 302

Number of Enemy Aircraft (E) 20

Type of Enemy Aircraft (F) Do 215

Time Attack was delivered (G) 17.15

Place Attack was delivered (H) południe od Londyn

Height of Enemy (J) 17000 fit

Enemy Casualties (K) 17000

Our Casualties Aircraft (L) Nil

General report

Leciałem jako N.3 w sekcji Red atak wykonałem z prawego zakrętu na jednego z dornierów do którego oddałem 2 serje po 1 sekundzie niestety musiałem atak kończyć gdyż zamną szły do ataku następne trójki. Następnie wykonałem drugi atak na jednego z dornierów do którego oddałem 3 długie serje z odległości 150 jard w trakcie ataku widziałem jak z samolotu npla wypada spadochron lecz zaczepił się o części samolotu. Nie mogłem obserwować dalszych skutków mych strzałów gdyż z tyłu dostałem serję pocisków z której jeden pocisk uszkodził statecznik a drugi skrzydło.

Po stwierdzeniu że dalej mogę lecieć wykonałem jeszcze jeden atak i oddałem do jednego z dornierów 2 krótkie serje bez widocznych skutków, dalej strzelać nie mogłem ponieważ skończyła mi się amunicja.

Po drugim ataku zauważyłem 2 palące się samoloty jednak stwierdzić nie mogę czy to były te do których strzelałem ja.

Lądowałem na własnym lotnisku o godz 17.45.

/-/


:: wstecz
Źródła:
  • dokumenty z National Archives w Kew