16 Eskadra Obserwacyjna
Odprawa personelu latającego 16 Eskadry Obserwacyjnej. W środku (w skórzanym płaszczu) por. obs. Jerzy Stachurski. Wrzesień 1939 r. Autorem tej unikalnej fotografii (a także kolejnych z kampanii wrześniowej) jest ppor. obs. Antoni Kiełkiewicz.
Odpoczynek pilotów 16 Eskadry wśród drzew. Stoi st. sierż. pil. Feliks Murzynowski, a trzeci od prawej (na drugim planie, bez nakrycia głowy) siedzi por. obs. Jan Lemieszonek. Wrzesień 1939 r.
Odpoczywający w lesie obok zamaskowanego samolotu LWS-3 Mewa personel 16 Eskadry. W środku w tle, patrzący w obiektyw siedzi por. obs. Jan Lemieszonek.
Zamaskowana LWS-3 Mewa i odpoczywający w jej pobliżu lotnicy, m.in. por. obs. Jan Lemieszonek (pierwszy od lewej z tyłu) i por. obs. Jerzy Stachurski (drugi od prawej z tyłu, z gazetą). Wrzesień 1939 r.
Skraj lasu użyty przez personel 16 Eskadry do maskowania (w środkowej części zdjęcia, nieco na lewo, dostrzec można samolot). Wrzesień 1939 r.
Lotnik 16 Eskadry wraz z pilotem Polskich Linii Lotniczych "LOT" pod skrzydłem jednego z samolotów jednostki zamaskowanego pod drzewami. Prawdopodobnie lądowisko Ogrodzieniec, 3-4 września 1939 r.
Lublin R-XIIID (56.145) z 16 Eskadry po kapotażu. Na samolocie widoczne jest godło "świerszcz" 13 Eskadry Obserwacyjnej (która we wrześniu 1939 r. operowała na samolotach RWD-14 Czapla), co wskazuje, że samolot przed wojną należał do tej właśnie jednostki. Przypuszczalnie lotnisko Hutniki, 14 września 1939 r.
Lublin R-XIIID (56.145) z 16 Eskadry po kapotażu. Przypuszczalnie lotnisko Hutniki, 14 września 1939 r.
Ten sam samolot co na fotografii obok, podpalony przez polskich lotników przed opuszczeniem lotniska wobec niemożliwości naprawy i ewakuacji maszyny. Przypuszczalnie lotnisko Hutniki, 14 września 1939 r.
Inna fotografia płonącego Lublina R-XIIID z 16 Eskadry. Przypuszczalnie lotnisko Hutniki, 14 września 1939 r.
Por. obs. Jerzy Stachurski (z lewej) i nierozpoznany porucznik obserwator siedzący pod rumuńską chatą. Wrzesień 1939 r.
Personel 16 Eskadry (w towarzystwie trojga cywilów) zajadający się winogronami po przekroczeniu granicy z Rumunią. Pierwszy z prawej dowódca jednostki kpt. obs. Eugeniusz Lech.
Strona legitymacji wojskowej plut. pil. Mieczysława Halickiego z adnotacją o jego przeniesieniu do 16 Eskadry.
Należąca do ppor. obs. Antoniego Kiełkiewicza przedwojenna mapa Polski z zaznaczonym na zielono szlakiem bojowym 16 Eskadry Obserwacyjnej we wrześniu 1939 r.